You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 18 Next »

Assigning and Updating Change Requests

Create Relationships

ченджи моэно создавать из проблемов, 

емердженси из сендж контролов

ченджи из инцидентов?

множественная горизонтальная связь без иерархии

стандартные чейнджи и как его создать

Planning and Scheduling

упомянуть про конфликты во времени

Change Request Authorization

CABs will be also mentioned here as well

автоматически переходит в шедулед

осветить механизм

по разному формируются CABы в зависимости от риска и его вероятности (probability).

обязательно осветить

есть в документации на Яндекс.Диске

если все auth ticekts заапрувлены  - все в scheduled, если зареджектили один - canceled все, если change из aurh в reg, то все тикеты падают в cancelled

Create Change Tasks

Closure Information

Basing on the SimpleOne state model, when the change request has been fully processed (scheduled, implemented, and reviewed, it must be closed. When closing the incident, the agent must provide the closure code.

Closure code

This code specifies an option of the closure. SimpleOne has the following options:

OptionDescription
Implemented

This state displays that the change request was fully implemented.

Partially ImplementedThis state displays that the change request was implemented with some exclusions that do not affect the critical functionality of the service.
Not ImplementedThis state displays that the change request was not implemented.
CancelledThis state displays that the change request was cancelled because of authorization failed or cancelled by the originator.
BackoutThis state displays that the change request implementation was not successful, and the previous state of service (or CI) was restored.

Priority Management

Change Template

и как его создать

   создаются из ченджей либо с нуля как темплейт, отдельный механизм авторизации, снять с Андрея. из темп только станд ченджи.

  • No labels