Knowledge Base allows building your library of articles related to the services as well as independent articles for general usage, for example, containing information about team member roles. Here, you can store articles for users with defined roles and public articles for any authorized user.
Each knowledge base contains knowledge articles that provide information for users, such as policy, release notes, or instructions for a task. Create a knowledge base to provide a self-service platform for users to store, share, and manage content. Configure knowledge bases into product or service categories and manage user access based on permissions. Customize workflows for publishing and retiring articles in the knowledge base.
Knowledge Base consists of five elements:
- Content Database (Content DB) – helps to arrange knowledge base into several greater "families" of articles. + почему без нее нельзя
- Content Category – для категоризации по назначению? Относится к Content DB (дочерняя по отношению к ней), т.е. является вторым уровнем категоризации? home
- Content Item Class – определеяет назначение и доступ (внутренний/внешний) для классификации и доступа. Не относится к Content Category и Content Item Class, может быть привязана к какой угодно статье вне зависимости от категории и контент DB
- Content Item – хранит articles, Known Errors, штуки без категории.
- Knowledge Base Category (KB Category) – sets hierarchical order of articles and categories, allows nesting articles. There are no limitations for nesting levels. + через RL можно создавать статьи именно в этой категории, что удобнее
+ knowledge roles (после публикации бранча)