You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 7 Next »

Roles control access to features and capabilities of the system (admin and security_admin roles have access to all capabilities).



Юзеру может быть назначена одна или несколько ролей разными путями (этот механизм описан в статье Role and Group Inheritance). У нас есть стандартные системные роли и есть возможность создавать новые роли в зависимости от требований и задач бизнеса. Полномочия и возможности роли определяются настроенными для неё ACL Rules.

Есть три типа ролей:

Юзер (человек без роли);

Агент (человек с одной или несколькими ролями, выполняющий те или иные задачи по процессам);

Админ (администратор системы, в том числе security_admin)


получив роль problem_manager, получаю ли я автоматом роль ITSM_agent?
получая роль ITSM_agent, назначаются ли мне автоматом все дочерние?

надо дополнить доку по наследованию


RoleDescription
admin

The System Administrator role. This role has access to all system features, functions, and data.

callerCan create issues, read issues created by him, add comments to his issues.
change_managerIn any Change, Change Task, Approval Ticket can change the values of all fields in any status except closed.
cmdb_managerCMBD manager can create, read, update and delete records in sys_cmdb_ci and tables that extend sys_cmdb_ci
impersonatorCan impersonate users. Does not allow impersonation of admin users.
import_admin
incident_managerIn any Incident, Incident Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
ITSM_agent
notification_admin
problem_managerIn any Problem, Problem Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
request_managerIn any Service Request, Request Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
script_admin
security_adminGrant modification access to High Security Settings, allow user to modify the Access Control List
service_catalogue_managerCan change the state of any Article related to any Service specification (Internal or External).
service_level_managerCan edit SLM related records (Agreement Commitment, Commitment Type, Timepoint Indicator, Timeframe Indicators).
service_ownerCan change the state of any Article related to Service specification (Internal or External) of the owned Service.
  • No labels