You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Use service catalogues to create a well-organized system of internal and external services provided to the customers. The catalogue is always available for the customers from any device. The ability to classify users' requests makes it possible to offer high-quality services on the regular basis.

In the SimpleOne platform, you can find two versions of catalogues implemeted:

  • Service Catalogue
  • Configuring 

The main difference of these two catalogues is the structure of the data related to storing requests.


The first version of the catalog on the Self-Service Portal does not use the functionality of REM models. Add records to the Request Templates to set Request Model. The user needs to create a separate table for each Request Model. This method of setting a catalog is considered out-of-date and is not recommened to use.


A new version of the catalogs, Service Catalogs is based on the REM models. Configure model requests with the records to the Request Models table. This approach eliminates the necesity to create extra tables for model requests. It is flexible in the setting access to the catalog applications and reclassification of the requests without losing initial request.


Service Catalogue



Configuration Catalog



Принципиальным отличием версий каталогов является подход к организации структуры данных для хранения запросов. Первая версия каталога (страница портала /catalog) не использует функциональность REM моделей. Настройка типовых запросов в этой версии выполняется посредством записей Request Templates. Особенностью настройки является необходимость создавать таблицу для каждого типового запроса. В настоящее время данный подход к настройке каталога считается устаревшим и не рекомендован для использования.

Вторая версия каталога (страница портала /sc) базируется на использовании функциональности REM моделей. Настройка типовых запросов в этой версии выполняется посредством записей Request Models. Данный подход не требует создания дополнительных таблиц для настройки типовых запросов, позволяет гибко настраивать доступ к формам каталога и настраивать реклассификацию запросов с сохранением номера первоначального запроса.


  • No labels