Versions Compared
Key
- This line was added.
- This line was removed.
- Formatting was changed.
Tip |
---|
Требуемая роль: incident_manager. |
Создать объявление об инциденте
You can create an announcement to inform affected users that the incident is being processed.
To create an incident announcement, complete the following steps:
- Navigate to Incident Management → All Incidents and open the incident you need.
- Click the Create Announcement in the top right corner of the form.
- Fill in the fields.
- Click Save or Save and Exit.
You can create as many incident announcements as you need.
As a result, a new announcement is created in the Announcement table. It has a reference to the incident in the Related Incident field. This announcement record is also displayed in the Related Lists area on the incident form.
Incident Announcement form fields
Number
Announcement state. This field is populated automatically with New when the announcement has just been created. Other options:
- Review – the announcement must be reviewed. After setting this state, notifications are sent to all emails specified in the Reviewer’s Email field.
- Published – the announcement is displayed on the Self-Service Portal and/or sent via email. Select the via Email and/or via Portal checkboxes, accordingly.
- Inactive – the announcement is inactive. It is not displayed on the Self-Service Portal and not sent via email.
Tip |
---|
Only active announcements {state IS Published^via Portal IS Yes} are displayed to the Portal users. |
Available options:
Recovery– informs that some services or CI recovery activities have been started.Вы можете создать объявление, чтобы информировать пользователей о том, что инцидент обрабатывается.
Чтобы создать объявление об инциденте, выполните следующие действия:
- Перейдите в Инциденты → Все инциденты и откройте необходимый инцидент.
- Нажмите Создать объявление в правом верхнем углу формы.
- Заполните поля.
- Нажмите Сохранить или Сохранить и выйти.
Вы можете создать столько объявлений об инциденте, сколько необходимо.
В результате в таблице Объявления создается новое объявление. В нем есть ссылка на инцидент в поле Связанный инцидент. Запись объявления также будет отображаться в области Связанные списки на форме инцидента.
Поля формы создания объявления об инциденте
Поле | Обязательное | Описание | ||
---|---|---|---|---|
Номер | Д | Это поле содержит номер объявления в формате ANCMXXXXXXX и заполняется автоматически. | ||
Статус | Д | Статус объявления. Это поле автоматически заполняется значением Новое, когда объявление создается. Другие опции:
| ||
Связанный инцидент | Д | Это поле автоматически заполняется номером инцидента. | ||
Типа объявления | Д | Доступные опции:
| ||
Услуга | Д | Укажите услугу, затронутую инцидентом. | ||
Адрес получателя | Н | Укажите адрес электронной почты получателя объявления. Вы можете добавить несколько адресов электронной почты, разделив их запятыми. | ||
Адреса для ревью | Н | Укажите адрес электронной почты рецензента объявления. Вы можете добавить несколько адресов электронной почты, разделив их запятыми. | ||
Тема | Д | Это поле автоматически заполняется темой инцидента. | ||
Тело объявления | Н | Введите текст сообщения об инциденте. Вы можете оформить тело объявления с помощью функций встроенного редактора, таких как форматирование текста, добавление таблиц и медиафайлов, создание списков и заголовков, и других. | ||
Подпись | Н | Ссылка на подпись объявления. | ||
Описание | Н | Добавьте описание объявления. | ||
По электронной почте | Н | Установите флажок, чтобы отправить это объявление по электронной почте. Оно будет отправлено на все адреса, указанные в поле Адрес получателя. | ||
На портале | Н | Установите флажок, чтобы объявление отображалось на сервисном портале в области Объявления. |
Создание связей
Вы можете создавать связи между инцидентами и другими типами задач.
Чтобы создать связь, выполните следующие шаги:
- Перейдите в Инциденты → Все инциденты и откройте необходимый инцидент.
- Откройте вкладку Связанные записи.
- Нажмите на иконку лупы Image Addedрядом с соответствующим полем.
- В появившемся окне выберите нужный вариант.
- Нажмите Сохранить, чтобы применить изменения.
Типы связей
Тип | Описание |
---|---|
Связанные проблемы | Инцидент связан с указанными проблемами. |
Связанное обращение | Инцидент связан с указанным вопросом пользователя. |
Решено изменениями | Инцидент решен или может быть решен с помощью указанного запроса на изменение. |
Вызвано изменениями | Инцидент вызван указанным запросом на изменение. |
Родительский инцидент | У инцидента есть родительский инцидент (родительский инцидент противоположен дочерним инцидентам). |
Дочерние инциденты | У инцидента есть один или несколько дочерних инцидентов. |
Связанные статьи | Инцидент связан с указанной статьей базы знаний. |
Известная ошибка | Инцидент является известной ошибкой. У него есть зафиксированная причина и обходное решение. |
Связанный запрос | Инцидент связан с указанным запросом на обслуживание. |
Add a description for the announcement.
Create relationships
You can create relationships between incidents and other types of tasks.
To create a relationship, complete the following steps:
- Navigate to Incident Management → All Incidents and open the incident you need.
- Open the Related Records tab.
- Click the magnifier icon Image Removednext to the appropriate field.
In the window that appears, choose the necessary option.
Сlick Save to apply the changes.
Relationship types
Создание связи «родительский инцидент-дочерний инцидент»
Anchor parent child incident parent child incident
parent child incident | |
parent child incident |
You can create a "parent-child" to link two or more incidents.
To make the current incident parent to another existing incident, complete the following steps:
Вы можете создать связь«родительский инцидент-дочерний инцидент», чтобы связать два или более инцидента.
Чтобы сделать текущий инцидент родителем другого существующего инцидента, выполните следующие действия:
- Перейдите в Инциденты → Все инциденты и откройте инцидент, который хотите сделать родительским.
- Откройте вкладку Связанные записи.
Нажмите значок лупы Image Added рядом с полем Дочерние инциденты. Появится список инцидентов.
- Navigate to Incident Management → All Incidents and open an incident that you want to be a parent incident.
- Open the Related Records tab.
Click the magnifier icon Image Removednext to the Slave Incidents field. The incident list will appear.
Tooltip onlyIcon true appendIcon info-filled iconColor blue You can also use the autosuggest feature when choosing records in Master Incident or Slave Incidents. To do so, start typing the incident number or incident subject.
- Select the necessary incidents from the list. Click the checkbox icon Image Removedon the left.
- You can choose more than one item; all of them will be children for the parent incident.
- Click the Select Items button at the top.
- The Level of Dependency field is automatically populated with the Master value and remains read-only.
- Click Save or Save and Exit to apply the changes.
To make the current incident child to another existing incident, complete the following steps:
- Navigate to Incident Management → All Incidents and open an incident that you want to be a child incident.
- Open the Related Records tab.
- Click the magnifier icon Image Removednext to the Master Incident field.
- Select the incident you want to be the parent for the current incident.
- The Level of Dependency field is automatically populated with the Slave value and remains read-only.
Click Save or Save and Exit to apply the changes.
Вы также можете использовать функцию автозаполнения при выборе записей в Родительских или Дочерних инцидентах. Для этого начните вводить номер инцидента или тему инцидента.
- Выберите нужные инциденты из списка. Нажмите значок флажка Image Added слева.
- Вы можете выбрать более одного элемента. Все они будут дочерними для родительского инцидента.
- Нажмите кнопку Выберите элементы вверху.
- Поле Уровень зависимости автоматически заполнится значением Родитель и остается доступным только для чтения.
- Нажмите Сохранить или Сохранить и выйти, чтобы применить изменения.
Чтобы сделать текущий инцидент дочерним для другого существующего инцидента, выполните следующие действия:
- Перейдите в Инциденты → Все инциденты и откройте инцидент, который хотите сделать дочерним.
- Откройте вкладку Связанные записи.
- Нажмите значок лупы Image Added рядом с полем Родительский инцидент. Появится список инцидентов.
- Выберите инцидент, который хотите сделать родительским.
- Поле Уровень зависимости автоматически заполнится значением Потомок и остается доступным только для чтения.
- Нажмите Сохранить или Сохранить и выйти, чтобы применить изменения.
Tip | ||
---|---|---|
| ||
Вы можете закрыть все дочерние инциденты, связанные с родительским инцидентом, одним действием, не переходя к форме каждого дочернего инцидента. Для этого выполните следующие действия:
Статус всех дочерних инцидентов также будет изменен на Завершено. Примечания к закрытию и другая информация будут перенесены из родительского инцидента. Кроме того, когда вы добавляете комментарий к родительскому инциденту, он передается в его дочерние инциденты двумя способами, в зависимости от типа комментария:
| ||
Tip | ||
| ||
You can close all child incidents related to the parent incident with a bulk action, without having to navigate to a form of every child incident. To do so, complete the steps below:
The state for all child incidents will be changed to Completed, too. The closure notes and other service information will be transferred from the parent incident. Also, when you comment on a parent incident, the comment you made is transferred into its child incidents in two ways, depending on the comment type:
|
Create an incident task
If solving an incident requires participation of various departments, you can create an incident task for each of them. They will be related to the parent incident, but not like in the "parent-child" model.
To create an incident task, complete the following steps:
- Open the incident you want to work on.
- Scroll down the page to Related Lists.
- Open the Incident Task tab.
Click New and fill in the fields.
- Click Save or Save and Exit to apply the changes.
You can create as many incident tasks as you need.
Incident Tasks form fields
Field | Mandatory | Description | ||
---|---|---|---|---|
Number | Y | This field contains an incident task number in INTXXXXXXX format and is populated automatically. | ||
Parent | Y | This field is populated automatically with the number of the parent incident. | ||
State | N | Available options:
| ||
Assigned User | Y | Choose a person to assign the task to.
There is a dependency between the Assigned User and Assignment Group fields. To learn more, refer to Restrictions for assignment. | ||
Assignment Group | Y | Choose a group to assign the task to.
There is a dependency between the Assigned User and Assignment Group fields. To learn more, refer to Restrictions for assignment. | ||
Subject | Y | Add a short description for the task. | ||
Description | N | Add a detailed description for the task. | ||
Followers List | N | Contains a list of users subscribed to receive notifications about this task. This field is populated automatically. | ||
Schedule tab | ||||
Planned Start Datetime | N | The date when the assigned person is supposed to start working on this task. | ||
Planned End Datetime | N | The date when the task should be Completed or Closed. | ||
Actual Start Datetime | N | The date when the assigned person started to work on this task. The agent should fill in this field. | ||
Actual End Datetime | N | The date when the assigned person finished the work on this task. The agent should fill in this field. |
Table of Contents | ||||
---|---|---|---|---|
|
...