You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 6 Next »

Roles control access to features and capabilities of the system (admin and security_admin)


Юзеру может быть назначена одна или несколько ролей разными путями (этот механизм описан в статье Role and Group Inheritance). У нас есть стандартные системные роли и есть возможность создавать новые роли в зависимости от требований и задач бизнеса. Полномочия и возможности роли определяются настроенными для неё ACL Rules.

Есть три типа ролей:

Юзер (человек без роли);

Агент (человек с одной или несколькими ролями, выполняющий те или иные задачи по процессам);

Админ (администратор системы, в том числе security_admin)


получив роль problem_manager, получаю ли я автоматом роль ITSM_agent?
получая роль ITSM_agent, назначаются ли мне автоматом все дочерние?

надо дополнить доку по наследованию


RoleDescription
admin

The System Administrator role. This role has access to all system features, functions, and data.

caller
change_managerIn any Change, Change Task, Approval Ticket can change the values of all fields in any status except closed.
cmdb_managerCMBD manager can create, read, update and delete records in sys_cmdb_ci and tables that extend sys_cmdb_ci
impersonatorCan impersonate users. Does not allow impersonation of admin users.
import_admin
incident_managerIn any Incident, Incident Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
ITSM_agent
notification_admin
problem_managerIn any Problem, Problem Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
request_managerIn any Service Request, Request Task, can change the values of all fields in any state except Closed.
script_admin
security_adminGrant modification access to High Security Settings, allow user to modify the Access Control List
service_catalogue_managerCan change the state of any Article related to any Service specification (Internal or External).
service_level_managerCan edit SLM related records (Agreement Commitment, Commitment Type, Timepoint Indicator, Timeframe Indicators).
service_ownerCan change the state of any Article related to Service specification (Internal or External) of the owned Service.
  • No labels