You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 8 Next »

A priority of the issue can be figured out based on its impact and urgency using a priority matrix.

The impact of an issue indicates the measure of the potential effect on the business user or service or CI. In SimpleOne, the impact can be categorized as:

  1. Low;
  2. Medium;
  3. High;
  4. Very High.

The urgency of an issue indicates the measure of time until an issue has an impact on the business. In SimpleOne, the urgency can be categorized as:

  1. Low;
  2. Medium;
  3. High.

Based on the priority, issues can be categorized as:

  1. Low;
  2. Moderate;
  3. High;
  4. Critical.

The priority matrix

Urgency / Impact

Very High

High

Medium

Low

High

Critical

Critical

High

Moderate

Medium

Critical

High

Moderate

Low

Low

Critical

Moderate

Low

Low

How to extend the priority matrix

Чтобы расширить матрицу приоритетов, нужно сначала добавить impact и urgency.

для этого

вообще всё это добро живёт в таблице dl_definition

source таблица - это таблица, с которой берутся данные, на которой будут отрабатывать скрипт.

matcher table - это таблица с самой матрицей, на которую мы ссылаемся.

setter - это то, от чего зависят некоторые значения, в нашем случае значения matcher. т.е. impact и urgency - это сеттеры.

Urgency / Impact

Very High

High

Medium

Low

Very Low
Very HighCriticalCriticalCriticalHighModerate

High

Critical

Critical

High

Moderate

Low

Medium

Critical

High

Moderate

Low

Low

Low

Critical

Moderate

Low

Low

Low
  • No labels