A priority of the issue can be figured out based on its impact and urgency using a priority matrix.
The impact of an issue indicates the measure of the potential effect on the business user or service or CI. In SimpleOne, the impact can be categorized as:
- Low;
- Medium;
- High;
- Very High.
The urgency of an issue indicates the measure of time until an issue has an impact on the business. In SimpleOne, the urgency can be categorized as:
- Low;
- Medium;
- High.
Based on the priority, issues can be categorized as:
- Low;
- Moderate;
- High;
- Critical.
The priority matrix
Impact / Urgency | Very High | High | Medium | Low |
---|---|---|---|---|
High | Critical | Critical | High | Moderate |
Medium | Critical | High | Moderate | Low |
Low | Critical | Moderate | Low | Low |
How to extend the priority matrix
Чтобы расширить матрицу приоритетов, нужно сначала добавить impact и urgency.
для этого
вообще всё это добро живёт в таблице dl_definition
source таблица - это таблица, с которой берутся данные, на которой будут отрабатывать скрипт.
matcher table - это таблица с самой матрицей, на которую мы ссылаемся.
setter - это то, от чего зависят некоторые значения, в нашем случае значения matcher. т.е. impact и urgency - это сеттеры.