Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Стояла задача маршрутизировать пользователей, кого в агентский интерфейс, кого в сервисный портал. Для этого были разработаны специальные правила.

Эти правила релевантны роли. Пусть пользователи с ролью сервис оунер попадают вот сюда (указывает ссылку).

Создадим новое правило, по которому пользователи, у которых нет ролей, попадали на сервисный портал (/sp)

Отрицательный приоритет!

You can redirect users to

...

a specific page, depending on their

...

roles. This functionality allows

...

configuring flexible access separation. Redirect rules are stored in the Rule Redirect URLs (sys_rule_redirect_url) table.

To set up a redirect rule, please complete the steps below:

  1. Navigate

...

  1. to User Administration → Rule Redirect URLs.
  2. Click New

...

  1. and fill in the fields

...

  1. .
  2. Click Save or Save and Exit to apply changes.

Rule Redirect form fields

FieldMandatoryDescription
RoleNSelect the role for which you need to set up a redirect rule. If you do not specify the role, this rule will work for all users. 
Redirect URLYRelative path

...

for redirection when the user has logged in successfully. For example, "/list/user", or "/record/sys_service_portal".
PriorityNURL priority (if more than one URLs for one role are specified, then the highest priority URL will be used)

...

.

...


Tip

If you need to redirect the user to the Self-Service Portal,

...

enter "/

...

portal" in

...

the Redirect URL field.

...

Добавлена таблица sys_rule_redirect_url, в которой хранятся ссылки для редиректа пользователя после успешной авторизации. Ссылка может быть привязана к роли. Выбирается URL с наивысшим приоритетом. В выборке участвуют записи без указания ролей и с ролями авторизованного пользователя.

Например,
role redirect_url priority
(not set) /list/user -1
admin /list/sys_db_table 2
security_admin /list/sys_db_column 3

...